Targi FASTENER POLAND® - jedyne w Polsce, największe w Europie Środkowo-Wschodniej

11.10.2024

Dwa dni branżowych spotkań, prezentacja najnowszych technologii i produktów, ekspercka konferencja poruszająca istotne dla branży elementów złącznych tematy, premierowa odsłona Strefy Spotkań, możliwość znalezienia agenta na polskim rynku oraz nowego pracodawcy w ramach Strefy Kariery. Tak w skrócie wyglądała 7. edycja Międzynarodowych Targów Elementów Złącznych i Technik Łączenia FASTENER POLAND®, która 25-26 września odbyła się w EXPO Kraków.

 

Merytorycznie i międzynarodowo

W targach wzięło udział 153 wystawców z 18 krajów, z czego 75% stanowiły zagraniczne firmy. Oprócz polskich dostawców swoją ofertę zaprezentowali producenci i dystrybutorzy z Belgii, Czech, Danii, Francji, Hiszpanii, Indii, Malty, Niemiec, Szwajcarii, Turcji, Tajwanu, Wielkiej Brytanii, Włoch, Chin czy USA. W tym roku po raz pierwszy w Krakowie pokazali swoje wyroby producenci z Pakistanu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Równie międzynarodowo prezentowały się statystyki odwiedzających. Pośród 2856 gości, aż 46% przyjechało do Krakowa z zagranicy. Europę najliczniej reprezentowali  przemysłowcy z Niemiec, Czech, Słowacji, Ukrainy i Rumunii, ale nie zabrakło też kontrahentów z najdalszych zakątków świata jak Jordania, Japonia, Kuwejt czy Izrael.

Polska strategiczny gracz na europejskim rynku

Zapotrzebowanie na wyspecjalizowane elementy złączne, pod względem jakościowym i normatywnym, stale wzrasta. Wpływ na to mają zapewne najbardziej rozwinięte technologicznie branże przemysłowe. Polscy dostawcy wyspecjalizowali się w dostarczaniu elementów złącznych wysokiej jakości. Dzięki inwestycjom w nowoczesne technologie sprzyjające środowisku oraz ciągłemu podnoszeniu kwalifikacji kadr produkcyjnych, Polska jest trzecim, po Niemczech i Włoszech, dostawcą elementów złącznych w Unii Europejskiej. Położenie naszego kraju  oraz dobrze rozwinięta infrastruktura transportowa gwarantują niezakłócone łańcuchy dostaw do najdalszych zakątków kontynentu. Choć i u nas rosną koszty pracy to Polska wciąż oferuje konkurencyjne ceny w porównaniu z innymi krajami europejskimi. Wszystkie te czynniki sprawiają, iż Polska to idealne miejscem dla inwestycji w branży elementów złącznych. Wiedzą to wystawcy z całego świata, którzy każdego roku na jedynej imprezie dedykowanej łącznikom w naszym kraju chcą nawiązać kontakty handlowe, znaleźć agenta lub zbadać potencjał do otwarcia oddziału. Simon Ward z firmy TFC Ltd zaznacza: „Od wielu lat współpracujemy z firmami w Polsce, ale po raz pierwszy wystawiliśmy się na targach FASTENER POLAND® licząc na szybszy rozwój naszej firmy na polskim rynku”. Beata Snopkiewicz – project manager targów obserwująca branżę od dekady wybiega w przyszłość: „Z doświadczenia wiem, iż bardzo często ruchem poprzedzającym otwarcie oddziału w naszym kraju jest obecność firmy na targach FASTENER POLAND®. Stało się tak już w przypadku kilku zagranicznych dostawców. Obserwuję firmę TFC Ltd od lat i bardzo ucieszyła mnie tegoroczna współpraca i ich obecność na FASTENER POLAND®. Firma prężnie się rozwija, ma już oddziały w Niemczech i Czechach. Nie będzie da mnie zaskoczeniem, jeśli niebawem otworzy oddział w Polsce”.

To, że Polska to kluczowy rynek zbytu potwierdza też Timo Scholle z niemieckiej firmy Achilles Seibert GmbH

„Dla nas coraz ważniejsi są klienci z Europy Wschodniej, zwłaszcza z Polski, naszego rozwijającego się rynku. Zdecydowaliśmy się wystawić tutaj, w Krakowie, bo na targi przychodzą konkretni klienci. To był nasz pierwszy raz na FASTENER POLAND®, targi zostały świetnie  zorganizowane i nie będziemy tego żałować.”

Nowa formuła spotkań B2B

Organizatorzy bacznie obserwują rynek i wsłuchują się w jego potrzeby. Nowością tegorocznej edycji była Strefa Spotkań dedykowana firmom, które rozpoczynają swoją przygodę z udziałem w targach oraz tym, które w tegorocznych budżetach nie zaplanowały tej formy promocji. Na dedykowanej powierzchni, przy niewielkim nakładzie finansowym handlowcy mieli możliwość przedstawienia oferty i pozyskania zamówień. Projekt ten został entuzjastycznie przyjęty i z pewnością będzie kontynuowany.

Branżowa dawka wiedzy

Nieodzownym elementem Targów FASTENER POLAND® jest branżowa konferencja. Każdego roku poruszane są podczas niej tematy najbardziej aktualne dla branży. W tym roku odbyła się pod hasłem „Produkcja elementów złącznych – obecne wyzwania i prognozy na kolejne lata”. Wykłady zainaugurował dr Marek Łangalis z firmy Olfor Sp. z o.o. Przedstawił analizę obrazującą Polskę jako kluczowego dostawcę elementów złącznych w Europie. Pani Marzena Król zaprezentowała  wdrażanie technologii przyjaznych środowisku w firmie pgb-Polska Sp. z o.o. Osoby zajmujące się marketingiem przemysłowym mogły poszerzyć swą wiedzę i wysłuchać wystąpienia Pani Małgorzaty Dądela z MOKO Marketing „Jak zwiększyć rozpoznawalność marki i sprzedaż”. O optymalizacji produkcji z użyciem sztucznej inteligencji w firmie motoryzacyjnej opowiedział Pan Sławomir Lasota z DSR S.A. Konferencję zakończyła prezentacja Pani Aleksandry Rachwał z TÜV Thüringen Polska Sp. z o.o. na temat połączeń skręcanych jako procesu zakładowej kontroli produkcji wg PN-EN1090-2. Dla osób, które nie mogły wziąć udziału w konferencji zostały przygotowane materiały, które są do pobrania na stronie organizatora. 

Najważniejszy branżowy feedback

Wydarzenie trafnie podsumował Pan Dariusz Białek z DG CORP POLAND Sp. z o.o. „Udział w FASTENER POLAND® to przede wszystkim możliwość bezpośredniego spotkania się z kontrahentami raz w roku, z którymi tak naprawdę na co dzień mamy tylko kontakt telefoniczny czy mailowy. Dla nas nie jest istotne ilu tych klientów będzie, tylko jest istotne, żeby przyszedł ten jeden, najważniejszy. Nie chodzi nam też o tabuny ludzi tylko o profesjonalistów, którzy będą widzieli potrzebę skorzystania z naszej oferty”. Podobne odczucia ma Pan Kapil Mohan z firmy DEEPAK FASTENERS LIMITED „Widzimy, że na polskim rynku jest duży potencjał. Już w tym roku robimy dobre interesy. To pierwszy raz, kiedy wystawiliśmy tutaj stoisko i nie możemy się doczekać, aby odkryć tu więcej możliwości dla naszego biznesu”. Beata Snopkiewicz dodaje „ Kampania promocyjna każdej edycji jest poparta analizą rynku i opiniami naszych klientów. Targi adresowane są do kupców komponentów oraz handlowców z wszystkich gałęzi przemysłu. Nie liczy się ilość gości tylko ich jakość, co każdego roku potwierdzają wystawcy. Cieszy nas kiedy dotychczasowi wystawcy podczas wydarzenia rezerwują stoiska na kolejny rok, a do recepcji targowej podchodzą nowi klienci z prośbą o ofertę”.

Kolejna edycja Targów FASTENER POLAND® odbędzie się w dniach 15-16 października 2025r. Organizatorzy już dzisiaj zapraszają do zaplanowania udziału, rezerwowania stoisk oraz do śledzenia przygotowań do targów na profilach w social mediach i na stronie internetowej www.fastenerpoland.pl

MATERIAŁY Z KONFERENCJI

LISTA WYSTAWCÓW

Katalog wystawców